Інфографіка
Державний стандарт
Структура уроків критичного мислення
Технологія формування та
розвитку критичного мислення – система діяльності, що базується на дослідженні
проблем та ситуацій на основі самостійного вибору, оцінки та визначення міри
корисності інформації відносно особистих потреб і цілей.
Урок
критичного мислення має певну структуру та складається з п*яти основних
етапів
1.Розминка
Замінює так звані
організаційні моменти класичного уроку.
Головна функція – створення
сприятливого психологічного клімату на уроці.
Актуальність етапу
Теплий психологічний клімат
сприяє:
кращому
засвоєнню навчального матеріалу;
підвищенню
авторитету вчителя;
психологічного
розвантаженню учнів, які за день мають 6-7 різних уроків.
2.Обгрунтування
навчання
Етап передбачає:
постановку
мети уроку;
розвиток
внутрішньої мотивації до вивчення конкретної теми та предмета в цілому.
Актуальність етапу
Навчальний матеріал
засвоюється краще, якщо:
учні
розуміють його конкретну практичну значущість для кожного з них;
чітко
знають, що вимагатиметься від них на уроці.
3.Актуалізація
Девіз етапу: «Пробудіть,
викличте зацікавленість, схвилюйте, спровокуйте учнів вигадати те, що вони
знають».
На цьому етапі відтворюється
знання, вміння, потрібні для наступних етапів уроку, встановлюється рівень
досягнень з теми.
Актуальність етапу
Оскільки знання, пов’язані з
досвідом учня, запам’ятовуються краще та швидше, то створюються умови для
«відкриття», самостійного добування знань, і за цих умов підвищується роль учня
на уроці.
4.Усвідомлення
змісту
На цьому етапі учень
знайомиться з новою інформацією, аналізує, визначає особисте її розуміння,
вчитель має найменший вплив на учня.
Актуальність етапу
Етап передбачає розвиток
уміння:
працювати
з інформацією;
працювати
самостійно;
виділяти
головне, суттєве;
формування
компетентності учнів з предмета.
5.Рефлексія
Учень стає власником ідеї,
інформації, знань;
можливість
використання знань;
обмін
знаннями з іншими учнями;
оцінка
та самооцінка діяльності.
Актуальність етапу
Усвідомлення того, що було
зроблено на уроці;
демонстрація
знань та того, як можна застосувати знання;
можливість
замислитись над підвищенням якості роботи;
визначення
необхідності корекції.
Немає коментарів:
Дописати коментар